אירידיולוגיה

קשת-כובים-לבן

העין היא חלון הראווה של הנפש. הרי די לנו להתבונן בעיני הזולת על מנת לעמוד על טיבו. אך מסתבר כי העין היא גם חלון הראווה של הגוף ולשם כך נרתמת האירידיולוגיה ובאה לסייע לנו. שנים רבות שאני משתמשת בכלי המופלא והאפקטיבי הזה שנקרא: אירידיולוגיה. 

שורש המונח הזה מגיע מן השפה האנגלית: Iridology, או במקור: Iris    שפירושה: קשתית.

קשתית העין מאפשרת, למומחה בתחום זה, לאבחן את מצבו הבריאותי של האדם, או את נטיותיו הגנטיות. זאת באמצעות התבוננות בתבניות, הצבעים ובתכונות נוספות של קשתית העין. 

אבחון זה מבוסס על עובדה מרתקת וחשובה מאין כמותה האומרת כי כל אחד מאברי הגוף, וכל אחת מן המחלות, הליקויים ואפילו הטראומות הנפשיות – משתקפים בקשתית העין של האדם. תצפית מקרוב והגדלה של קשתית העין מאפשר לאירידיולוג המומחה לזהות אי סדירויות, לקויות מבניות וכתמים שונים – המעידים על קיומה של בעיה כלשהי ועל החומרה שלה.

לאחר התייחסות מדוקדקת לקשתית של הנבדק בהתאם למפה של תסמינים ומחלות, ניתן להתמקד בלב הבעיה ולטפל בה. כך, אין צורך להעניק טיפול זמני המתייחס לסימפטום בלבד, וניתן למצוא מזור מבעוד מועד מבלי להמתין להחמרה נוספת. תחום זה כה מהותי וחשוב שכן באמצעות ניתן לאתר ליקויים ומחלות כבר בשלבים מוקדמים, עוד לפני שקיימים סימפטומים ברורים.

כדי להבין יותר על מה מספרת לנו העין, הקשתית והקונסטיטוציות, אסביר בקצרה על אזורים שונים בקשתית ועל המשמעות שלהם בבחינת איברי הגוף ומחלות שונות. 

ואתן דוגמה אחת: 

מחקרים הראו כי החלק העליון של הקשתית משקף את אזור המוח. ברזולוציה גבוהה יותר ניתן למצוא אזורי משנה המתמקדים בחלקי המוח כגון המוח הגדול, המוח הקטן, התלמוס וכדומה.

בטיפולים שלי אני משלבת אבחון אירידיולוגיה המעניק לי תמונה מעמיקה ושלמה על מצבו הנפשי והפיזי של המטופל. מאחר ואני אופטומטריסטית מומחית בעלת תואר שני בתחום – השילוב בין שני תחומים אלה מעניק לי כלי יוצא מגדר הרגיל לאבחון ומכאן להמשך תהליך הטיפול. שכן, כמו בכל תחום הגדרת הבעיה (הדיאגנוזה) היא הבסיס החשוב וההכרחי להמשך טיפול.

divider--2

תהליך האבחון נמשך כשעתיים. 

 

בהתאם לצרכי המטופל נקבעת שיטת הטיפול עצמו: שיחות, אימון רגשי, שימוש בקלפים טיפוליים, ו/או תמציות באך. 

divider--1
דילוג לתוכן